Bój Wiary
« »

1 Dla tego májąc to uſługowánie, ták jákoſmy miłośierdźie otrzymáli, nie ſłábiejemy. 2 Aleſmy śię odrzekli ſkrytey ſromoty, nie obchodząc śię chytrze, áni fałszując ſłowá Bożego: ále objáwieniem prawdy zálecájąc ſámych śiebie u káżdego ſumnienia ludzkiego, przed oblicżem Bożym. 3 Jeſli tedy zákryta jeſt Ewángelia nászá, zákryta jeſt przed tymi ktorzy giną. 4 W ktorych bog Świátá tego oślepił zmyſły, to jeſt w niewiernych; áby im nie świećiłá świátłość Ewángeliey chwały CHryſtuſowey, ktory jeſt wyobráżeniem Bożym. 5 Abowiem nie ſámych śiebie opowiádamy; ále CHryſtuſá JEzuſá, że jeſt PAnem: á ſámych śiebie ſługámi wászymi dla JEzuſá. 6 Ponieważ Bog ktory rzekł, áby śię z ćiemnośći świátłość rozświećiłá, ten śię rozświećił w ſercách nászych, ku rozświeceniu w nas znájomośći chwały Bożey w oblicżu JEzuſá CHryſtuſá. 7 A mamy ten ſkarb w nacżyniu gliniánym: áby doſtojność tey mocy byłá z Bogá á nie z nas. 8 Gdy zewsząd ućiśnieni bywamy, ále nie bywamy potłocżeni: powątpiwamy, ále nie zwątpiamy. 9 Prześládowánie ćierpimy, ále nie bywamy opuszcżeni: bywamy porzuceni, ále nie giniemy. 10 Záwsze umartwienie PAná JEzuſowe ná ćiele nośimy, áby y żywot JEzuſow ná ćiele nászym był objawiony. 11 Záwsze bowiem my ktorzy żywiemy, bywamy wydawáni ná śmierć dla JEzuſá, áby też żywot JEzuſow był objáwiony w śmiertelnym ćiele nászym. 12 Dla tego śmierć mocy ſwojey w nas dokázuje, ále w was żywot. 13 Májąc tedy tegoż Duchá wiáry, ták jáko nápiſano; Uwierzyłem, przetom też mowił: Y my wierzymy, przeto też mowimy. 14 Wiedząc iż ten ktory wzbudźił PAná JEzuſá, y nas wzbudźi przez JEzuſá, y poſtáwi z wámi. 15 Boć to wszyſtko dźieje śię dla was: áby łáſká oná obfitująca, przez dźiękowánie wiela ich rozmnożyła śię ku chwale Bożey. 16 Dla tego nie ſłábiejemy: ále choć śię też nász zewnętrzny cżłowiek káźi, wszákże on wewnętrzny odnawia śię ode dniá do dniá. 17 Abowiem ten kroćiuchny y lekki ućiſk nász, náder zacney chwały wiecżną wagę nam ſpráwuje. 18 Gdy nie pátrzymy ná rzecży widźiálne, ále ná niewidźiálne. Abowiem rzecży widźiálne, ſą docżeſne, ále niewidźiálne ſą wiecżne.