1 Bojmyż śię tedy, áby ſnadź zániedbawszy obietnice o weśćiu do odpocżynienia jego, nie zdał śię kto z was bydź upośledzony. 2 Abowiem y nam zwiáſtowána jeſt Ewángelia jáko y onym: ále im nie pomogło ſłowo ktore ſłyszeli, przeto iż nie było złącżone z wiárą tych ktorzy ſłyszeli. 3 Abowiem wchodźimy do odpocżynienia ktorzyſmy uwierzyli, jáko powiedźiał: Przetożem przyśiągł w gniewie mojim, że nie wnidą do odpocżynienia mojego: choć dokonáne ſą dźiełá Boże od záłożenia świátá. 4 Abowiem ták powiedźiał ná jednym miejſcu o śiodmym dniu: Y odpocżął Bog dniá śiodmego od wszyſtkich ſpraw ſwojich. 5 A tu záśię: Że nie wnidą do odpocżynienia mego. 6 Ponieważ tedy to zoſtawa, że niektorzy mają wniść do niego, á ći ktorym pierwey zwiáſtowano, nie weszli dla niedowiárſtwá: 7 Záśię náznácża dźień niektory: Dźiś, mowiąc przez Dawidá, po ták długim cżáśie (jáko powiedźiano) Dźiś, jeſlibyśćie głos jego uſłyszeli, nie zátwardzajćież ſerc wászych. 8 Abowiem jeſliby im Jozue odpocżynienie ſpráwił, nie mowiłby był potym o inszym dniu. 9 A ták zoſtawa jeszcże odpocżynienie ludowi Bożemu. 10 Abowiem ktokolwiek wszedł do odpocżynienia jego, y on tákże odpocżynął od ſpraw ſwojich, jáko y Bog od ſwojich. 11 Stárajmyż śię tedy, ábyſmy weszli do onego odpocżynienia, żeby kto nie wpadł w tenże przykład niedowiárſtwá. 12 Boć żywe jeſt ſłowo Boże, y ſkutecżne, y przeráźliwsze nád wszelki miecż po obu ſtron oſtry, y przenikájące áż do rozdźielenia y dusze y duchá, y ſtáwow, y szpikow; y rozeznawájące myśli y zdánia ſerdecżne. 13 A niemász żádnego ſtworzenia, ktoreby nie było jáwne przed oblicżem jego: owszem wszyſtkie rzecży obnáżone ſą y odkryte ocżom tego, o ktorym mowimy. 14 Przetoż májąc Nawyższego Kápłaná wielkiego, ktory przeniknął niebioſá, JEzuſá Syná Bożego; trzymajmyż śię tego wyznánia. 15 Abowiem niemamy Nawyższego Kápłaná, ktoryby nie mogł z námi ćierpieć krewkośći nászych: lecż ſkuszonego we wszyſtkim ná podobieńſtwo nas, oprocż grzechu. 16 Przyſtąpmyż tedy z dufnośćią do Tronu łáſki: ábyſmy doſtąpili miłośierdźia, y łáſkę ználeſli ku pomocy cżáſu przygodnego.